HáromPötty

Hogyan vegyük rá a gyerekeket a gyümölcsevésre?

2017. október 18. - HáromPötty

Az én gyerekeim szerencsére nagyjából minden gyümölcsöt szeretnek, és meg is eszik őket. De tudom, hogy vannak olyan gyerekek, akikbe nagyon nehéz beletáplálni, akár csak egy kis falat gyümölcsöt is. Nekik, és szüleiknek szeretnék most egy ötletet adni, hátha beválik az, amit egy Skóciában élő barátnőm alkalmazott, hogy rávegye a gyerekeit a gyümölcsevésre. Én is ki fogom próbálni, mert nagyon tetszik. Norka vendég bejegyzése következik:

smoothie4.jpg

 

Szeretem a smoothie-t, így ősszel is. Csak kiveszem a fagyasztott gyümit a mélyhűtőből és fél óra múlva már isszák is a gyerkőcök. A kicsi a gyümölcsöt is megeszi, de a nagy lusta enni. Helyette viszont szívesen megissza a dinó juice-okat. Hogy mit? Igen, dinó juice-t. (A Peppa malac egyik részében Peppa kisöccse, George nem akart smoothie-t inni, de sikerült rávenni, hogy dinó juice-ot igyon.) Én is ezt találtam ki, és azóta ők is szívesen segítenek elkészíteni is. Kedvencük a piros, de a rózsaszínt és zöldet is szoktam készíteni.

Nézzük a receptet a piroshoz:

150 gr eper
1 db érett banán
150-200 ml narancslé

Miután megpucoljuk a banánt és az epret a gyerekek dobálhatják be őket a mixerbe. A narancslét is már bele tudják önteni, rátesszük a tetejét és legmagasabb fokozaton 2 percig keverjük. Ha nem elég híg, tegyünk bele még narancslét. Így ősszel fagyasztott gyümölccsel is lehet helyettesíteni, de olvasszuk ki mindenképpen, az érzékeny torkocskák nem bírják ilyenkor a jeges innivalókat.

smoothie1.jpg

Recept a rózsaszínhez:

150-200 gr málna
Fél mangó
150-200 ml narancslé

Ugyanúgy készítjük mint az előzőt, de variálhatunk is vízzel vagy joghurttal (én Actimelt és natúr joghurtot is szoktam használni)

És egy ráadás recept: a zöld smoothie:

3-4 db kivi
3 karika ananász
200 ml ananászlé vagy narancslé, vagy zöldalma lé (legyen szűrt)

Elkészítése az előzőekben eljártak szerint.

smoothie2.jpg

Ezek a gyerekbiztos smoothie-k mindig elfogynak. Igyekszem nekik több gyümölcsöt belecsempészni a vitaminbombába. Szőlő és szeder szezon is mostanában van, nyugodtan használjunk belőlük is pár szemet. Ne ijedjünk meg az újabb kombinációktól se, hiszen a dinó juice-ba mindent tehetünk, akárcsak a krémlevesekbe, de ez már egy másik történet.  :)

Ha tetszett a bejegyzés, kérlek oszd meg másokkal is. Még több tartalomért keress fel a Facebookon is, ide kattintva tudod megtenni.

süti beállítások módosítása