5 új szokás, amitől harmonikusabbak a napjaim

2018. május 05. - HáromPötty

Vannak olyan szokások az életünkben, amik szinte fel sem tűnnek, hogy "ott vannak", mégis meghatározzák a mindennapjainkat. Időnként elhagyunk régi szokásokat, és újakat alakítunk ki, de ettől függetlenül a szokások jelentősen részt vesznek a napjaink nagy részében.

photo-1519272784560-a4d4dac082d5.jpg

Gondolok itt olyasmire, hogy mikor megyünk mondjuk este aludni, vagy mit és hogyan fogyasztunk reggelire. Milyen útvonalon jutunk el valahova. Lehet, hogy ezek olyan dolgok, amik fel sem tűnnek a mindennapok folyamán, de figyeljétek meg, hogy nektek is biztosan rengeteg olyan szokásotok van, ami fel sem tűnik, mégis mindig ugyanúgy csináljátok. Ezek természetesen lehetnek jó, illetve kevésbé jó szokások, valójában ebbe nem is szeretnék belemenni, mert mindenki más, és ami valakinek beválik, az elképzelhető, hogy egy másik embernél nem működik.

Most olyan szokásokról fogok írni, amiket nemrégiben vezettem (újra) be az életembe, mert így utólag rá kellett jönnöm, hogy egyik sem újkeletű dolog az életemben, csak valahogy az utóbbi pár évben nem figyeltem ezekre kellőképpen oda, elhanyagoltam ezeket a szokásokat, pedig mindezek segítettek és segítenek most is, hogy teljesebben, harmonikusabban éljem meg a napokat.

photo-1517862774645-dd398fbfaffa.jpg

1. Korábban megyek este lefeküdni

Ez egy sarkalatos pontja az életünknek, mert amióta három gyerekünk lett szinte soha nincs időnk aludni rendesen. Most még elég sokat küzdünk az éjszakai felkelésekkel is, és az igazság az, ha valamit szeretnénk csinálni (megnézni egy filmet, olvasni, vagy csak beszélgetni), akkor azt a legtöbbször csak este, a gyerekek altatása után tudunk. És ebből máris következik, hogy általában későn megyünk aludni. A gyerekek pedig a legtöbbször viszonylag korán ébrednek (az éjszakai felébredések ellenére is), úgyhogy nem sok idő jut az alvásra. Éppen ezért, amikor tavasszal már úgy éreztem, hogy teljesen ki vagyok, elhatároztam, hogy ezen mindenképpen változtatnunk kell, mert ezt hosszú távon nem tudjuk csinálni, és így is mindketten kimerültek vagyunk. Így bevezettük, hogy a gyerekek is korábban mennek aludni, és mi is. Persze előfordulnak olyan esték, amikor mégis fent maradunk valamivel tovább, de igyekszünk betartani ezt az "új szokást" (azért írom idézőjelben, mert régebben, amikor még nem volt gyerekünk, vagy csak a legnagyobb volt még meg, simán be tudtuk tartani a korán fekvést, azonban ez az utóbbi pár évben elcsúszott).

run-1804557_960_720.jpg

2. Több időt fordítok a sportra

Ez is egy régi-új szokásom, ugyanis régebben sokkal többet sportoltam, ami nem merült ki a gyerekek emelgetésében és cipelésében, valamint az alkalmankénti itthoni tornában. Nemcsak a fürdőruha szezon közeledte csengette meg agyamban a vészcsengőt, hanem az is, hogy például egy-egy futás után sokkal (de sokkal) energikusabbnak szoktam érezni magam, sokkal könnyebben tudom elvégezni a napi teendőimet, ezért nagy nehezen, de rávettem magam, hogy újra futni kezdjek. És már az első alkalom után olyan energiák szabadultak fel bennem, hogy magam lepődtem meg a legjobban. Mostanában hetente többször is próbálok időt szakítani rá, mert érzem, hogy mennyire jól esik és nem csak a testemnek, hanem a lelkemnek is szüksége van a mozgásra.

fruit-3071918_960_720.jpg

3. Jobban odafigyelek a folyadékfogyasztásra

Sajnos én azok közé az emberek közé tartozom, akik gyakran elfelejtenek inni a nap folyamán, s így este (és sokszor napközben is) pedig nem tudják, hogy mi bajuk van. Emiatt sokszor éhesnek érzem magam, pedig igazából szomjas vagyok. Ez nagyon nem tesz jót, ezért elkezdtem mérni, hogy mennyit iszok meg egy nap, és bőven van hova fejlődni, mert sajnos elég keveset. Ami több szempontból sem jó a szervezetnek, ezért próbálom növelni és monitorálni a napi elfogyasztott folyadékmennyiséget.

music-791631_960_720.jpg

4. Több zenét hallgatok

Újra. A zenehallgatás mindig is rettentően meghatározta az életemet, de (mint sok minden mást is) elhanyagoltam az utóbbi időszakban. Nálam a zene mindent meghatároz(hat), sokszor hallgatom csak kikapcsolódásként, valamilyen tevékenység közben (pl. főzés, vezetés közben), néha azért is, hogy oda tudjak koncentrálni egy másik adott tevékenységre (furán hangzik, ugye - mindig így tanultam iskolás koromban is, zenehallgatás mellett). Szóval ez már igazán hiányzott, ezért sokkal többet hallgatom a kedvenc dalaimat, mert sokkal jobb kedvem is lesz tőlük.

bedroom-2591255_960_720.jpg

5. Esténként olvasok

Ha követitek a blogot, akkor már szerintem rájöttetek, hogy imádok olvasni. De, mint sok minden más, ez is időigényes tevékenység. Amiből nekem mostanában kevesebb van olyan, amit magamra tudnék fordítani. Így marad az esti olvasás. Így néha merényletet követek el magam ellen, amikor annyira belemerülök egy-egy olvasmányba, hogy akár hajnalig is fent maradok, mert nem bírom letenni. Persze néha ilyen is kell, azonban az is sokat segít, ha minden este elalvás előtt elolvasok pár oldalt, vagy egy fejezetet. A legjobb a papír alapú (nem digitális formájú) könyvolvasás. 

Ha van kedvetek próbáljátok ki Ti is (régi-) új szokásokat!

Kiemelt kép: unsplash.com

Képek forrása: 1 2 3 4  5

Ha tetszett a bejegyzés nyomj egy like-ot vagy oszd meg másokkal is. Kövess Facebookon, valamint Instagramon is, hogy ne maradj le semmiről. Várlak Pinteresten is.