HáromPötty

Karácsonyi muffin

2017. december 17. - HáromPötty

Azért szeretem a muffinokat, mert nagyon gyorsan elkészíthető, számtalan ízben, formában és díszítéssel süthetjük, és emellett még finom is. Most egy karácsonyi verzió következik.

karacsonyi_muffin3.JPG

Korábban is említettem már (itt), hogy a muffin alaptésztához Nigella muffinjának a receptjét használom, mert számomra ez vált be tökéletesen. Ez most egy ünnepi muffin lett mézeskalács ízesítéssel, amit ha kedvünk tartja feldíszíthetünk, de önmagában is nagyon finom mondjuk karácsonyi reggeliként.

karacsonyi_muffin2_2.JPG

Ehhez a muffinhoz az alábbiakat használtam fel:

17 dkg cukor

25 dkg liszt

2 tk sütőpor

1/2 tk szódabikarbóna

1 csomag vaníliás cukor

2,5 dl tej

1 dl olaj

1 tojás

2 tk mézeskalács fűszer

1 tk fahéj

Külön összekeverjük a száraz, majd a folyékony alapanyagokat is, és végül az egészet egy csomómentes masszává keverjük ki. Kis papír-vagy szilikonformákba töltjük, és 200 fokon kb. 20 percig sütjük (tűpróbával ellenőrizzük). Én ezeket csillag alakú szilikonformában sütöttem meg.

karacsonyi_muffin5.JPG

A krém puncs pudingpor, cukor és vaj keveréke, ami az előző nap készített méteres kalácsból maradt meg, és gondoltam, hogy ehhez is jól illik majd. A díszítést a gyerekek segédletével dekorcukor tollal, valamint a krémet habzsákba töltve készítettük színes cukrokkal kiegészítve.

 

Ha tetszett a bejegyzés nyomj egy like-ot vagy oszd meg másokkal is. Kövess Facebookon, valamint Instagramon is, hogy ne maradj le semmiről. 

süti beállítások módosítása